醒到自然睡lw

喜欢blunt许久,每一首歌都那么有画面,太美,以至于如此害怕此生会错过那些无限的向往。

Herb D-.日记:

看James在音乐会现场安坐在钢琴前弹唱这首《Goodbye My Lover》,足以让在座静听的人黯然神伤。这是我觉得翻译的最好的歌词。

James Blunt - Goodbye My Lover  翻译:Gabrielle 后期:gzjtc and Herb

Did I disappoint you or let you down?
我是否曾让你失望或者令你悲伤
Should I be feeling guilty or let the judges frown?
我是否要怀着愧疚接受上帝的审判
'Cause I saw the end before we'd begun,
因为我们在开始的时候我就已看到了结局
Yes I saw you were blinded and I knew I had won.
是的 我看到了你的盲目 我知道我已经赢了
So I took what's mine by eternal right.
所以我坚持着自己永恒的真理
Took your soul out into the night.
把你的灵魂丢给黑夜吧
It may be over but it won't stop there,
也许会有结局 但却不会停止
I am here for you if you'd only care.
如果你还在乎 我将为你守候
You touched my heart you touched my soul.
你触动我的心灵 抚慰我的灵魂
You changed my life and all my goals.
你改变我的生活和我所有的方向
And love is blind and that I knew when,
我知道 爱是盲目的
My heart was blinded by you.
当我为了你而变得盲目的时候
I've kissed your lips and held your hand.
我吻过你的唇 牵过你的手
Shared your dreams and shared your bed.
一起幻想 一起安睡
I know you well, I know your smell.
我是那么了解你 熟悉你的味道
I've been addicted to you.
我早已深深的爱上了你

Goodbye my lover.
再见我的爱人
Goodbye my friend.
再见我的朋友
You have been the one.
你是我的唯一
You have been the one for me.
你是我今生的唯一

I am a dreamer but when I wake,
我是个梦想家 可当我醒来
You can't break my spirit - it's my dreams you take.
你摧毁不了我的精神 但是你带走了我的梦
And as you move on, remember me,
当你再次上路的时候 记得我
Remember us and all we used to be
记住我们曾经在一起的日子
I've seen you cry, I've seen you smile.
我记得你的泪水和你的笑脸
I've watched you sleeping for a while.
我还记得你安睡时的模样
I'd be the father of your child.
我本应是你孩子的父亲
I'd spend a lifetime with you.
我本应和你共度余生
I know your fears and you know mine.
我们懂得彼此之间的那些忧伤
We've had our doubts but now we're fine,
我们也有过彼此的怀疑 但那已消失无踪
And I love you, I swear that's true.
我爱你 我发誓我真的爱过
I cannot live without you.
我的生命中不能没有你


Goodbye my lover.
再见我的爱人
Goodbye my friend.
再见我的朋友
You have been the one.
你是我的唯一
You have been the one for me.
你是我今生的唯一


And I still hold your hand in mine.
我始终把你的手握在我的手中
In mine when I'm asleep.
哪怕在我熟睡的时候
And I will bear my soul in time,
我会把我的灵魂奉献给你
When I'm kneeling at your feet.
当我被你的美丽深深陶醉

Goodbye my lover.
再见我的爱人
Goodbye my friend.
再见我的朋友
You have been the one.
你是我的唯一
You have been the one for me.
你是我今生的唯一

I'm so hollow, baby, I'm so hollow.
我的心已被你掏空 宝贝 我一无所有
I'm so, I'm so, I'm so hollow.
我的心彻底地被你掏空

评论

热度(18)

© 醒到自然睡lw | Powered by LOFTER